*
Help For English - angličtina na internetu zdarma!
*

Probíhá testovací provoz nového systému. Zobrazit více informací.

Latinská výslovnost

Komentáře k článku: Latinská výslovnost

Dotaz

Dobrý den, paní Jedličková,
mám dotaz ohledně výslovnosti u slova iústitia. Zajímalo by mě, jestli se zde vyslovuje [-tí-], jak jste napsala a jedná se o nějakou výjimku oproti tomu, co jste napsáno výše, nebo jestli se jedná pouze o překlep a má zde být výslovnost [-tý-]. Děkuji Vám předem za odpověď.

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Weir vložený před 9 lety

Dotaz

Dobrý den, paní Jedličková,
mám dotaz ohledně výslovnosti u slova iústitia. Zajímalo by mě, jestli se zde vyslovuje [-tí-], jak jste napsala a jedná se o nějakou výjimku oproti tomu, co jste napsáno výše, nebo jestli se jedná pouze o překlep a má zde být výslovnost [-tý-]. Děkuji Vám předem za odpověď.

Re: Dotaz

už jsem to opravila, díky

Dobrý den, jsem naprostý začátečník a tak nevím kde bych měl začít. Protože mi tady chybí nějaká mapa webu nebo vůbec navigace, je docela těžké se v tom vyznat. Máte tady nějaký článek určený pro naprosté začátečníky, čím by měli začít apod? Díky za odpověď

Re:

Teoreticky by se dalo začít odkudkoliv, ale v praxi už je to těžší. Rozhodně bych začal výslovností. A pak? čísla začínají jedničkou, takže třeba 1. deklinace + 1. konjugace a následně pokračovat druhou, třetí, atd. do toho pak přidat přídavná jména, a opět, nejdříve 1+2. deklinace a pak třetí a příslovce, aly ty nejsou nijak obtížné. ( u těch sloves…čím se všude začíná? tím nejpoužívanějším – přítomný čas) Tohle je ale stručné, myslím, že lepší nasměrování dostanete od profesionálky, jakou je paní Jedličková :)

Odkaz na příspěvek Příspěvek od Marek Vondruška vložený před 9 lety

Re: